Followers

Sunday, June 20, 2010

Petua kecantikan: Rambut lebih lebat

Entry saya kali ini, saya nak share dengan anda2 semua petua orang2 lama. Sayang rasanya petua2 ini hanya tinggal sejarah apabila generasi muda macam saya buat tak endah aje dengan petua-petua ini. Saya rasa ada baiknya saya paparkan di sini mungkin ada dikalangan kita boleh membuat rujukan dan mencuba petua-petua yang dipaparkan. Tak salah rasanya kita mencuba mungkin petua-petua tersebut memang serasi dan mujarab dengan kita. Jika ada kesempatandan kelapangan setiap hari saya akan paparkan satu petua untuk kita kongsi bersama.

Rambut Lebih Lebat
Tumbuh atau giling daun asin-asin. Selepas itu campurkan dengan sedikit santan dan kemudian sapukan pada rambut. Biarkan selama 30 minit sebelum dibilas. Hasilnya rambut akan menjadi lebih lebat, bersinar dan mudah diurus.


Nama Lain: Cekur manis, taruk manis, asin-asin, cekup manis, sweet leaf bush,katuk, ma ni chai,

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails