Followers

Wednesday, June 1, 2011

crochet Baby sweater


Alhamdulillah percubaan kali kedua buat sweater dan akhirnya berjaya juga menyiapkan sweater nie. Dan paling2 tak sangka siap dalam masa tak sampai sehari. Rupanya tak susah sangat nak buat sweater pattern nie. Tak tahulah kenapa bila try pattern nie, tak ada pun perasaan malas, mengantuk or letih. Cuma perasaan teruja nak siapkan cepat2 sweater nie. Ohh ya ada masalah kiranya besar jugak le yang boleh membuatkan mood nak kait jatuh. Masalah jarum. Bila kait lama2 jarum tue jadi kesat dan ngilu. Mmmmmmmmmm.. Ada rezeki kena simpan jugak duit nak beli jarum yang mahal. Ramai yang kata guna jarum yang mahal, lagi laju kita boleh kait..


Sweater nie sebenarnya tempahan kawan lama masa bekerja di PERMATA. Ada 2 sweater yang dia order. 1 sweater warna  pink dan satu lagi warna pupple. Dah lama dah dia order dengan saya cuma saya aje yang selalu pending order dia..Mood nak buat sweater tak ada. Semuanya berpunca dari sweater yang warna pink saya ambil masa yang lama nak siapkan 1 sweater. Tapi akhirnya tak siap juga sebab dah tak ada mood. Maybe lepas nie saya boleh menyiapkan sweater warna pink tue...

3 comments:

  1. wah dah buat sweater! cute2:-)
    tahniah kak ila~

    ReplyDelete
  2. nie pun sbb mmbr yg tempah. bila dh buat rasa seronok plak.. kena belajar buat kasut plak lepas nie. ada org tempah tp tak lepas2 lagi.

    ReplyDelete
  3. I love this Jacket. So easy to crochet. You can make it bigger with just adding its row. I already crocheted several of this coz it's easy and only need several hour to make it.

    You can add a hoodie on it too.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails