Followers

Wednesday, June 16, 2010

Hendak kenali pasangan? Jom kenali melalui 4 unsur alam

Percayakah anda, sifat dan perangai individu boleh diketahui melalui urutan kelahiran dalam keluarganya. Manusia dipengaruhi oleh unsur-unsur kejadiannya. Unsur-unsur itu adalah tanah, air, api dan angin
Ini adalah petua orang-orang tua. Walaubagaimana pun ada juga segelintir daripada kita masih lagi mempercayainya. Tujuannya adalah mencari keserasian antara lelaki dan juga wanita bagi mencari kebahagian hidup.

Tanah
Urutan dalam keluarga: 1,5,9
Golongan ini suka menjadi orang yang memberi arahan, mempunyai pegangan nilai tersendiri, tidak mudah dipengaruhi, tetap pendirian, kuat semangat, sukakan kebebasan, teliti membuat keputusan, selalu memikirkan masalah keluarga dan adik-adiknya, sabar dan tidak cepat marah, selalu bimbang dengan keputusan yang dibuat, seorang yang keras hati dan sensitif, menjadi orang rujukan oleh adik-adiknya, tabah menghadapi dugaan hidup, boleh diharap dan tenang menghadapi suatu situasi.

Air
Urutan dalam keluarga: 2, 6,10
Golongan ini sering mementingkan diri sendiri, suka memaksa pasangannya, cepat tersinggung perasaannya, suka berahsia, seorang yang lemah lembut dan suka mempunyai pesonanya tersendiri, cepat kasihan kepada orang lain, boleh dipercayai oleh pasangannya, takut dengan kritikan dan gosip dari sekeliling, lemah dengan teguran, malas melakukan kerja, suka berangan-angan dan berimaginasi, suka marah orang lain, kurang pendirian, pemurah dan baik hati orangnya, berhati-hati membuat keputusan dan memahami perasaan orang lain.

Api
Urutan dalam keluarga: 3,7,11
Golongan ini sering mengikut kata hati mereka, suka mementingkan diri sendiri, seorang yang keras hati, suka bermegah diri, kurang mempedulikan perasaan orang lain, kurang  beremosi, kuat semangat, tidak mudah menyerah kalah, cepat terasa dan mudah tersinggung, sukakan cabaran dan sanggup menghadapi situasi yang berbeza dan mencabar, seorang yang suka memaksa dan fikirannya sentiasa berubah mengikut keadaan dan fleksibel, seorang yang selalu berfikiran positif dan mengambil berat ahli keluarganya.

Angin
Urutan dalam keluarga: 1,5,9
Golongan ini sukakan kebebasan, mempunyai prinsip hidup, tidak mudah terpengaruh dengan orang lain, sedikit sensitif, seorang yang mesra dan mudah bercampur dengan orang ramai, menjadi pengaman dalam keluarga, memahami pasangannya, kurang ambil peduli hal persekitarannya, sedikit terburu-buru membuat keputusan, seorang yang bijak dan selalu berfikir secara logik, suka mengambil mudah sesuatu perkara. kadang-kadang banyak cakap tapi sebenarnya baik hati, boleh dibawa berbincang, sedikit moody dan jangan buat dia marahi.

3 comments:

  1. hurmmm

    banyak gak yg sangkut :-)

    ReplyDelete
  2. just nak share dgn anda semua. ada gak yang sangkut dengan saya..jangan terlalu percaya tetapi jadikan panduan.

    ReplyDelete
  3. saya unsur tanah. em..ada yang mcm sama dengan saya. ada yang takde.hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails