Followers

Monday, November 22, 2010

Amigurumi Hearts


Amigurumi saya yang first yang menjadi. Bukan senang rupanya nak membuat amigurumi nie. Kalau tak ada kesabaran dan ketekunan memang sah2 fail. Saya pun dah beberapa kali give-up. Sebenarnya warna merah (belah kanan) amigurumi yang saya buat dulu. Tapi terbengkalai sebab saya dah fed-up. Kendian saya try lagi dengan benang warna lain (belah kiri). Alhamdulillah berjaya. Rasa macam nak menangis nak menyiapkan amigurumi heart nie. Menangis sebab suka sangat dah siap dan menangis sebab geram salah bilangan sc. Pengajaran yang saya dapat, jangan sesekali malas nak kira balik sc yang dah kita kait. Klu salah terpaksa le kita bukak balik. Tapi kalau kita dah mahir, kita boleh adjust balik. Hehehheheheh.... 

 Mana saya dapat pattern amigurumi hearts nie? Saya pun dah lupa kat mana saya copy. Tak susah pun nak cari just minta tolong kat google. Besarnya amigurumi hearts nie,
Panjang : 11 cm
Tinggi : 8 cm
Lebar : 4 cm




 Cik rama-rama nie saja letak, nampak le berseri sikit. Kalau tak rasa macam kosong aje. Macam gambar kat bawah ni. Mana yang anda berkenan hearts yang kat atas atau yang kat bawah?




So kepada sesiapa yang berkenan boleh le order dengan saya. Kalau nak oder rama-rama aje pun boleh. 
email : halizda@gmail.com
or
tinggalkan pesan dekat ruangan komen.

12 comments:

  1. ish..canteknye..mcm mne nak buat lurve

    ReplyDelete
  2. berpinau jugak nak menyiapkan. Tapi yang paling penting nak bagi petua skit (mcm dah handal sgt) kena kira betul2. biarlah berkali2 pun tak apa.

    ReplyDelete
  3. hihi.. mau.. tp x mahir crochet lagi *blush*.. tgh belajar pelan-pelan, :P

    ReplyDelete
  4. tak pe belajar. kita tambah ilmu lagi... sy target nak belajar knitting plak.

    ReplyDelete
  5. dear..byk kali i buat tp hodoh giler..huhu

    ReplyDelete
  6. saya pun try byk kali. bukak, kait, kira. tuelah keja saya. last2 fed-up tinggal berbulan lamanya. crochet guna warna lain plak, alhamdulillah menjadi. kalau ada masa saya nak try yg kecik punya.. mungkin senang sikit kot.

    ReplyDelete
  7. hehe..yg kecik lg comel.
    blom ada kerajinan nak mbuat amigurumi..
    nt dh de leh la sharing dgn ida :)

    ReplyDelete
  8. wah, tue dah siap dah key chain hearts. ciut miut n warna warni. sy baru nak try buat tp tak berkesempatan lagi... tgh byk tempahan baju kurung. semuanya nak jahit mata lalat.

    ReplyDelete
  9. teringin nak try wat amigurumi heart ni ^^

    http://atashime.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails