Followers

Tuesday, November 16, 2010

Ros oh ros


Ros oh ros. Hari ini saya telah berjaya menyiapkan 12 kuntum bunga ros dari pelbagai warna. Sangat teruja nak menyiapkan ros2 nie. Bukan apa sebab dah beberapa kali membuat percubaan mengait ikut pattern yg di beri tapi still tak berjaya. Tapi alhamdullilah berkat kesabaran dan mendalami lagi ilmu membaca pattern akhirnya saya berjaya juga menghasilkan bunga ros.

Dalam asyik mengait bunga-bunga ros nie, saya dapat ilham nak jadikan brooch bunga ros nie sebagai cenderahati untuk majlis perkahwinan or apa2 majlis yang family saya akan adakan di masa akan datang. InsyaAllah. Bukan saja begitu unik dan lain dari cenderahati yang selalu kita dapat tapi boleh digunakan oleh para tetamu nanti. Boleh digayakan pada handbag, headband, brooch pada baju, bootish or boleh juga pada topi. Semuanya boleh.

Dapat ilham? Kepada yang masih tercari-cari lagi cenderahati untuk majlis anda, saya suggestkan brooch dari crochet. Lain daripada lain. Kepada yang pandai bercrochet, boleh buat sendiri dan kepada yang tak pandai boleh menempah dari saya. Pilihan warna terletak kepada anda. Boleh pilih sendiri.



Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya di:
halizda@gmail.com
ataupun
tinggalkan pertanyaan anda diruangan komen.

3 comments:

  1. cantik jer pattern bunga ros nih..suke2,,nak pattern gak..leh tak..

    ReplyDelete
  2. mn ada cantik zaza. ros dia kembang tak mekar tak mcm zaza punya. ingat nk try balik tp pakai jarum yg besar palk.mn tau menjadi. nk pattern k? link pattern nie saya tak tau le. sy pakai salin aje. klu nk boleh le sy ada simpan lagi pattern dia.

    ReplyDelete
  3. cantiklah..suke pattern mcm nih..hehehe..boleh gak..nak pattern dia..hehehe..yg zaza punyer guna jarum size 4mm..nt zaza email pattern dia..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails