Followers

Monday, December 20, 2010

Ribu-ribu manik


 Dah lama rasanya saya tak tulis apa-apa dalam blog kesayangan saya nie mengenai manik. Dan dah lama rasanya saya tak menjahit manik. Nie adalah projek manik yang terakhir yang berjaya saya siapkan. Yang dalam senarai terbengkalai pun ada gak.

Macam manik pada baju nie, sebenarnya dah beberapa kali terbengkalai. baju nie sebenarnya baju raya saya tahun lepas. Tapi pada masa raya tue, saya hanya berjaya jahit manik pada lengan baju aje. Tak sempat nak jahit sebab sibuk dengan tempahan baju. So selepas raya tahun nie, barulah saya berjaya menyudahkan keseluruhan design yang saya idam-idamkan sejak dari dulu lagi. Saya jatuh hati dengan design nie, sejak kali pertama tengok kat blog Nora Manik. Design nie dipanggil Shimming Flora. Tapi bila dapat kat saya, saya ubah nama. Jadilah design ribu-biru manik. Saya tak tiru design otai2 manik just ambik inspirasi dari rekaan manik mereka yang telah otai. Lagipun saya tak pernah ambik kursus jahitan manik. Cuma kalau ada rezeki saya nak ambik kelas jahitan manik crumble.





Inilah saya tuan punya blog nie. Saje kali nie nak glamor2 skit. Tengok cantik tak baju yang saya pakai? Sempatlah melaram masa jamuan open house kat tempat saya keja. Opps tempat lama saya mencari rezeki. Sekarang dah jadi penunggu setia dekat rumah. Saje tayang gambar nie, nak bagi tau saya menang tempat pertama menganyam ketupat menggunakan daun kelapa muda.

Amacam tertarik tak dengan hasil jahitan saya. Kalau berkenan boleh jahit sendiri, kalau tak tahu boleh tempah dengan saya.

6 comments:

  1. cantik sgt....minat jugak jahit manik tp reti yg simple2 yg basic je..huhuhu jeles la kamu sgt berbakat..saya nk bljr buat crochet la..

    ReplyDelete
  2. cantiknyer...dah tak keje ke skang??

    ReplyDelete
  3. halizda nadia suka ja caraf tapi xpndai nk buat :D tak macam kamu pndai jahit manik tu awww

    ReplyDelete
  4. marinahunny: kalau reti yg simple2 pun kira dah ok sbb ada gak minat nak pegang jarum dan benang. best tau klu awak dah mahir crochet.mcm2 awak nak kait.

    Nafisa81: sy dah kerja. dok umah aje buat ms sekrang. Goyang kaki ambik tempahan jahit baju.

    ReplyDelete
  5. alaa n@di@. semua tue boleh belajar asalkan kamu ada minat. Tuelah sebenarnya kunci kejayaan.

    ReplyDelete
  6. saya juga sperti awak yg amat meminati dunia jhtan mnik walaupun kkdg kkurengan idea..bagi sya jhtan mnik yg awak buat mmg simple tapi amat menarik dan saya teruja melihatnya.. TQ kerna b'kongsi dgn kami.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails