Followers

Wednesday, February 2, 2011

Hadiah Kawin Fairuz





Alhamdulillah Sabtu yang lepas selamat berlangsung majlis kenduri kawin sepupu saya. Walaupun saya yang dulu mengikat tali pertunangan tapi sepupu saya yang kawin dulu.Itulah yang dikatakan jodoh dah sampai. Apapun saya nak ucapkan selamat pengantin baru buat Fairuz dan suami. Semoga kekal bahagia dunia dan akhirat.

Hadiah untuk Fairuz saya dah rancang lama dah design dia. Cuma beberapa hari nak weeding day, baru saya kelam kabut nak buat. Bahan2 nak buat RE frame, semua ada dalam simpanan. Saya pakai apa yang ada kat rumah. Frame pun saya pakai frame yang dah lama saya beli tapi tak pakai lagi. Tapi jangan tak tahu, saya pakai benang bulu kambing (benang kait) sulam ranting. Semua gara2 saya malas nak kuar pergi kedai beli benang sulam. Kalau benang kait dan benang jahit biasa memang saya banyak.Ada macam-macam warna.  Dah macam pelangi kalau di susun ikut ton warna. Itu yang saya belasah aje guna benang kait. Cantik juga. Kalau saya tak pecah lobang saya sure semua orang tak tahu. Nak gunakan benang kait boleh tapi kena berhati2 sebab benang dia mudah pecah. Lagipun tak berapa nak lawa sebab benang tak kilat.

Design saya memang very simple. Tapi sakit jugak le tangan nak jahit reben dekat kain. Kalau ikutkan nak tambah lagi bunga2 dan daun tapi tangan dah sakit. Bila ambik gambar memang ketara banyak tempat kosong. Untuk yang akan datang kalau saya terrajin lagi nak buat RE, saya nak guna reben saiz 1'' untuk daun. Biar nampak besar dan merimbun. 

Ok sekian celoteh dari saya. Nantikan next projek saya. Saya nak buat sales discount 20%.

5 comments:

  1. wah.. tak lama lagi giliran akak pulak~ :-)

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah. Doakan le ek. Kalau Amani duk area KL boleh le akak jemput weeding akak.

    ReplyDelete
  3. amiinn..saya doakan~
    saya duk perak kak...jauuuhhh...huhuhu

    ReplyDelete
  4. Tq aien. jom le belajar buat. tapi jari sakit le...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails