Followers

Tuesday, May 18, 2010

5 Perkara Yang Kita Perlu Buat Bagi Meningkatkan Bilangan Komen

Assalamualaikum,
Bertemu kita kembali untuk mereka2 yang pernah jenguk blog saya ni. Dan selamat datang kepada bloggger2 yang baru first time jenguk blog saya ni. Ok hari nie saya terjumpa blog Aried dan ingin berkongsi dengan anda2 semua bagaimana kita boleh meningkatkan bilangan komen. Antara langkah2 yang di sarankan oleh Aried ialah:

  • Buang Word Verification
  • Reply comment secepat mungkin
  •  Komen pada post rakan-rakan bloggers yang lain
  • Pastikan Tajuk post menarik
  • Akhiri post dengan persoalan atau meminta pandangan.
Saya harap sangat dengan perkongsian ilmu nie, kiranya dapat le saya meningkatkan bilangan komen untuk setiap entry yang saya terbit. Sedih tau bile entry yang diterbitkan kurang mendapat komen seolah2 terasa tiada pembaca, entry yang diterbitkan tidak mendapat sambutan atau terasa syok sendiri sebab tak ada orang tak komen. So kawan2 bolehkan tolong saya?

3 comments:

  1. Boleh....sy selalu cari cara2 nk tingkatkn blog sy dgn membaca blog Meylah dan blog2 lain. Ada byk cadangan2 yg berguna dan sy pun selalu tweet psl artikel2 yg berguna. Jom follow me on twitter! Semoga lepas ni ramai yg akan komen. Don't give up!
    P/S: jgn lupa buang word verification tu :p

    ReplyDelete
  2. Jom lepas ni kita tukar2 komen nak tak?

    ReplyDelete
  3. saya pun banyak rujuk kat blog lain dalam meningkatkan ilmu saya dalam dunia blog nie. almaklum le saya nie budak masih belajar lagi.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails